torsdag 17. mars 2011

Trening torsdag 17/3-2011

Torsdag var det bestemt at det skulle være trenigsdag :-) yesss da var vi i gang, men etter å ha snakket med flere så var det ingen som egentlig kunne.
Vel jeg kunne og bestemte meg for å ta turen utpå i ensomheten :-)
Vind 3-4 ms fra sydvest opplett og fint
Bølger: krappe og med liten avstand.
Trimming: forseil rund inngang litt mer åpen i toppen en hva jeg har seilt med vanligvis
Storseil: stramt forlik for å få ut rukker i seilet noe cunningham ikke helt stramt på bommen med forsøk å få spalten mellom seilene rimelig lik.
Skjøte storseil stramt så seilet lukket, ga så ut 1 cm så det åpnet litt merket at farten gikk opp på det men passet på at øverste spil var rimelig parallell med bommen.
Men å seile uten noen andre å måle seg mot er ikke lett så fartstrening var det bortkastet å tenke på.
Hva trente jeg på ? jo det var en rekke slag opp mot stakane. Der kjørte jeg en rekke starter for å prøve å time linje og start.
Kjørte 2 min mellom starter,så det ble vel ca 10-15 starter.
Oppover seilte jeg ikke mange mtr før jeg seilte ned og startet igjen. effektivt og fin måte å få kjørt en rekke starter alene.

Resten av tiden ble brukt til å trene slag og jibber. spesielt jibber føler jeg at det er mye å hente på fart-teknikk, så da er det bare å trene mer.
Fine forhold var det så jeg håper at neste torsdag stiller flere på sjøen.

Hvor lenge jeg holdt på i dag ? det ble vel nesten en og en halv time på sjøen. Kjempefin økt.

NOR 117



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar