torsdag 3. mars 2011

Nor 117. 2,4mR er pusset opp.







Da ber jeg kommet så langt at i årets VM sesong har jeg pusset opp båten innvendig med følgende:
Da er jeg i gang.Båten ble transportert fra havnen nå på søndag og satt på verkstedet for '' oppgraderinger'' altså oppgraderinger hos meg er å få den til å se ut som en regattabåt innvendig. Tidligere eier har eksprementert med å gjøre alt så lett som mulig så klemmebrett er fraværende og cleater er plassert i hytt og pine. Så nå er det på sin plass å fikse opp båten siden det er kommet så mange fine nye båter i havna :) . er jo rett misunnelig på alle de flotte klemme brett og andre løsninger. På søndag ble båten vasket og spylt, det å få opp blyet var ingen enkel jobb siden det er MYE drit i hulla til gjengestangen men det løste seg etter ei tids arbeid på haudet oppi båten. Når blyet skal nedi igjen så blir det på de to øverste laga lagt over en tape strimmel for å hindre dritt i å blokkere hulla. I går ble båten rensket for pumper og cleater, ser litt nakent ut oppi men det skal inn se bedre ut etter litt arbeid med tenking og prøving. Fantastisk fant ut hvordan tidligere eier hadde tenkt plassering av håndlensepumpe, for å si det slik så var det ikke slik den har vært i mitt eie til nå :D Her blir det å plassere den så langt ned jeg klarer og vil feste den med strips. det må vel bli bra vel.


Setter også inn noen bilder som viser hvordan jeg løste plasseringen av batteri til lensepumpe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar