torsdag 31. mars 2011

Hipp hurra i dag ble det trening.

Fin vind fra Ø/NØ som blåste med 3+ inn imellom.
På trening var Ola - Roy - og undertegnede.
Trener var Eirik som hadde med seg Håvar som båtmann.
Riggen ble satt når det var lite vind relativt løs , men det var litt små bølger som gjorde at jeg dro litt i fokk nedhal for kraft, samt litt cunningham.
Synes jeg fikk fin fart og fin høyde med disse innstillingene kontra de to andre på feltet.
Har jobbet med å komme lengre frem i båten på både kryss og lens og det hjelper også på farten ser jeg.
Lå på kryss å sjekket lus hele tiden sammen med innslag og slo med en gang jeg følte at farten falt og det ble innslag i fokken.
På lensen så gikk jeg på skjæring hele tiden for å holde trykket oppe i båten, dagens lenser gikk meget bra og rundet som regel fremst.
Eirik kjørte 2 min starter som var en fin måte å være i nærheten av linjen, veldig bra.
Fint å ha en trener som kan komme bok på lensen å rette på seilinstillinger som feks for mye/lite kick.
Det er i alle fall mye trening som skal til får å få til oppsettet fra lens til kryss, her ble det rotet mye hver gang i alle fall når det var litt hektisk i rundingene.
Det er bare å trene mer.
Neste trening er muligens i helgen.
Skal prøve å legge ut noen bilder fra de treningene som det blir tatt bilder/videoer fra.

Hilsen

Jan-Atle Nor 117

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar