fredag 4. mars 2011

Hvordan var det med trening da.

Jo i går var jeg ute å seilte for andre gang siden oppgraderingen og det ble mye tau rundt bein og armer som jeg ikke har hatt før.
Men seilmessig synes jeg det gikk meget bra. Ola og jeg var ute , det blåste 6-10 i kastene var noe bølger men fikk trimmet båten slik at det ikke var så mye vann som skvettet ombord, deilig å kjenne båten akselerere når seilene blir kjørt riktig.
Vi seilte fra staken ved kystverket og opp til grønnestaken på tyskholmsrompa.
Båtfarten Ola og jeg har er rimelig konstant mellom oss enkelte ganger dro jeg fra litt og så dro han ifra meg. Men det beste ved denne treningsturen er at alt fungerer som det skal.
Neste trening bør legges opp litt annerledes, ved at jeg blir mer bevist på hva som må trenes på, det være seg vindskift, start , ligge still, etc.

Men det er deilig å være igang med ett opplegg til VM

1 kommentar:

  1. Dette var artig Jan-Atle! jo fleire som markedsfører klassen jo bedre. Har lagt link på mi side og kjem til å følge deg. :-)

    Helsing

    Tom Lauritz Haaland
    (Handimann)

    SvarSlett