fredag 17. juni 2011

Nok en vårserie i stilla.

Huff og huff.
Det var meldt 5 m/s fra vest noe som burde gi kremforhold å seile regatta i, men den gang ei, om det blåste over 1 m/s så var det ikke lange tiden.
Vi skulle seile fra Nørvevika ut i byen med ei innlagt runde så i mål. Eirk tok oss i mål etter halvseilt løp for ellers hadde vi lagt utpå der enda :-)

Starten gikk greit fikk den starten jeg ville og gikk utover. Inge valgte å slå seg til land og det var ingen suksess , han havnet i stilla og brøt etter ei stund, jeg lå lenge i teten og forsøkte å få lusa til å stå, men Ola tok ett spor litt lengre ut og tjente på det. Han nærmet mer og mer utover og passerte meg ikke langt fra runding,
På lensen valgte han ett spor litt lengre ut ( satset på litt mer strøm ) og fikk noen mtr til på det.
Jeg satset på at det ville komme en trekk fra land, men det gjorde det ikke for den kom Roy og Sverre med og Roy gled sakte sakte forbi og inn i mål som nr 2 etter Ola bare å gratulere begge to.
Sverre var ikke lange biten bak han heller men han var nå bak.
Trimming var at alt var løst å prøve å få båten til å gå.
Vinden kommer i lommer og den som er mest heldig ligger rett han tjener på det.
Blir det samme elendige forholda neste uke, så vet jeg ikke om jeg gidder å seile. For å drive i ett par timer, nei da kan jeg finne på noe annet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar